Εκπαιδευτική εκδρομή στη Βαρκελώνη (22-25 Απριλίου 2016)

Το τετραετές διεπιστημονικό πρόγραμμα υπό τον γενικό τίτλο «Ταξίδια εξερεύνησης των Πολιτισμών της Μεσογείου» ολοκληρώθηκε φέτος με την επίσκεψή μας στη Βαρκελώνη.Το πρόγραμμα αυτό σχεδιάστηκε από τη διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς της Σχολής και εκπονήθηκε από μαθητές των Ε' και Στ' τάξεων του Δημοτικού και της Α' Γυμνασίου. Τα ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν είναι τέσσερα. Πρώτος μας προορισμός, το 2013, ήταν η Κωνσταντινούπολη, δεύτερος, το 2014, η Βενετία-Τεργέστη και στη συνέχεια, κατευθυνόμενοι προς δυσμάς, εξερευνήσαμε το 2015 τη Μασσαλία-Προβηγκία, ενώ τελικό προορισμό μας αποτέλεσε η Βαρκελώνη.

Την πρώτη ημέρα του ταξιδιού γνωρίσαμε το ιστορικό γήπεδο της Βαρκελώνης και ποδοσφαιρικής ομάδας της Μπαρτσελόνα,  Camp Νου. Επίσης, στο πλαίσιο του προγράμματος  “Friendship across the Mediterranean sea” επισκεφθήκαμε το σχολείο Itaca με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων, τη συνεργασία και τη γνωριμία μας με την κουλτούρα και τη ζωή τι στη Βαρκελώνη. Στο τέλος της ημέρας περιηγηθήκαμε τη μαγευτική παραλία της πόλης, Barceloneta,  όπου γνωρίσαμε το περίφημο Ολυμπιακό λιμάνι.

Η δεύτερη ημέρα ξεκίνησε με την επίσκεψή μας στην Ελληνική Κοινότητα της Βαρκελώ­νης. Μας υποδέχτηκαν η πρόεδρος του Ιδρύ­ματος, κ. Μαρία Μήτρου και η εκπαιδευτικός κ. Χρύσα Ζαχαρούλη. Δύο σημαντικές γιορτές για μας αλλά και για τους Ισπανούς συνέπιπταν στις 23 Απριλίου: το Σάββατο του Λαζάρου και η γιορτή του Αγίου Γεωργίου (Sant Jordi) αντίστοιχα. Έτσι, λοιπόν, τα παιδιά της Ελληνικής Κοινότητας μας παρουσίασαν τα έθιμά τους για την ημέρα αυτή, ενώ εμείς τους τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου και μοιράσαμε τα «λαζαράκια». Τέλος, σε συνεργασία μετά παιδιά της Κοινότητας δη­μιουργήσαμε και ανταλλάξαμε τριαντάφυλλα κατασκευασμένα με την τεχνική origami.

Η πιο σημαντική και παράλληλα συγκινητική στιγμή της επίσκεψής μας ήταν όταν οι μαθητές της Σχολής μας πρόσφεραν 210 βιβλία για παιδιά και ενήλικες με σκοπό τον εμπλουτισμό της Βιβλιοθήκης της Κοινότητας και την υποστήριξη των συναδέλφων εκπαιδευτικών στην ενίσχυση του ελληνικού στοιχείου.

Ακολούθησε επίσκεψη στη Σαγράδα Φαμίλια, τη μεγάλη ρωμαιοκαθολική εκκλησία, έργο του φημισμένου Καταλανού αρχιτέκτονα Αντόνιο Γκαουντί, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία με βιωματικό τρόπο και με κατάλληλα σχεδιασμένο, διαδραστικό, εκπαιδευτικό πρόγραμμα στα Αγγλικά να ανακαλύψουν τα μυστικά της. Στη συνέχεια, πραγματοποιήσαμε πανοραμική ξενάγηση της πόλης, όπου

θαυμάσαμε τα κυριότερα αξιοθέατά της, όπως το μνημείο του Κολόμβου στο λιμάνι, το Πασέο Ντε Γκράθια με τα μοναδικό κτήρια –επίσης δημιουρ­γήματα του Γκαουντί– την Κάσα Μπατλιό και το “La Pedrera”, που είναι το πιο ασυνήθιστο κτήριο και χαρακτηρίστηκε το 1984 μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας επισκεφθήκαμε το Μουσείο Μιρό, μια μοναδική γκαλερί τέχνης, που διαθέτει, εκτός από τα πρώτα σχέδια του ζωγράφου, συλλογή πινάκων, γλυπτά και ταπισερί. Η μέρα ολοκληρώθηκε με την παρακολούθηση του αγώνα της Barcelona με τη Real Sporting de Gijon από τους ποδοσφαιρόφιλους, ενώ οι υπόλοι­ποι είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν το Μαγικό Σιντριβάνι, μια θεαματική επίδειξη από χρώμα, φως, κίνηση, μουσική και ακροβατικά του νερού.

Η  Τρίτη ημέρα  ξεκίνησε με την επίσκεψή μας στο περίφημο Μουσείο Φυσικών Επιστημών Cosmo Caixa. Η «κάθοδός» μας στον εκθεσιακό χώρο μας προετοίμαζε για το  τι θα ακολουθήσει. Παρατήρηση φυσικών φαινομένων, εκκρεμές του Φουκώ, εξέλιξη του ανθρώπου, δεινόσαυροι, πειράματα, πετρώματα, ζώα σπονδυλωτά και ασπόνδυλα και ό,τι μπορούσε να φανταστεί το μυαλό, βρισκόταν μπροστά μας και είχαμε τη δυνατότητα να το αγγίξουμε και να πειραματιστούμε με αυτό. Και ξαφνικά στο βάθος της αίθουσας η προσομοίωση του τροπικού δάσους του Αμαζονίου ήταν μια πραγματικότητα! Μπορούσαμε να περιπλανηθούμε και να βιώσουμε τις συνθήκες που επικρατούν, να δούμε τα ζώα που ζουν στη γη αλλά και κάτω από αυτήν, όπως και μέσα στο νερό. Αξέχαστη, μοναδική εμπειρία!

Επόμενος σταθμός μας ήταν η επίσκεψη στο Μουσείο Πικάσο. Η υπεύθυνη ξενάγησης του Μουσείου, με πολύ εύστοχο τρόπο, μας εξοικείωσε σταδιακά με τη ζωή, το έργο και τις επιρροές που δεχόταν ο καλλιτέχνης  σε κάθε φάση της δημιουργίας του. Η μέρα μας συνεχίστηκε με την περιπλάνησή μας στην περίφημη  Γοτθική συνοικία της πόλης, όπου θαυμάσαμε τα μεσαιωνικά κτήρια, χαρακτηριστικά δείγματα της γοτθικής αρχιτεκτονικής. Το απόγευμα είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε πανοραμικά την πόλη από τον λόφο Μονζουίκ, ενώ  η μέρα ολοκληρώθηκε με παράσταση Flamenco.

Τη Δευτέρα 25 Απριλίου αναχωρήσαμε με λύπη για την Αθήνα αλλά  με τις αποσκευές μας γεμάτες εμπειρίες, γνώσεις και –κυρίως– αξέχαστες στιγμές.

IMG_4710.JPGIMG_4715.JPGIMG_4728.JPGIMG_4769.JPGIMG_4775.JPGIMG_4779.JPGIMG_4787.JPGIMG_4794.JPGIMG_4796.JPGIMG_4798.JPGIMG_4813.JPGIMG_4826.JPGIMG_4840.JPGIMG_4867.JPGIMG_4897.JPGIMG_4907.JPGIMG_4916.JPGIMG_4937.JPGIMG_4940.JPGIMG_4942.JPG

 

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με το τριθέσιο Δημοτικό Αρχοντοχωρίου Αιτωλοακαρνανίας

Οι μαθητές της Ε΄ Δημοτικού της Σχολής μας συμμετείχαν,  μετά από πρόσκληση της εκπαιδευτικού Μ. Κουτούπη, σε κοινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τους μαθητές των Ε΄ και Στ΄ τάξεων του τριθέσιου Δημοτικού Αρχοντοχωρίου Αιτωλοακαρνανίας.

Οι μαθητές και των δυο σχολείων αφού διάβασαν το βιβλίο: Μικρός Πρίγκιπας του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ, οργάνωσαν κοινές δράσεις. Αρχικά μέσω skype «έπαιξαν» σκηνές του βιβλίου με ομαδική ανάγνωση και τεχνικές readers theatre. Πραγματοποιήθηκαν τρεις τέτοιες τηλεσυναντήσεις, όπου εκτός των παρουσιάσεων οι μαθητές αντάλλαξαν  πληροφορίες για τον τρόπο ζωής τους, το σχολείο τους και τις ασχολίες τους. Επίσης, στο πλαίσιο των κοινών δράσεων οι μαθητές δημιούργησαν γρίφους και ζωγράφισαν σκηνές του βιβλίου σε μπλουζάκια.

Κορύφωση της Σύμπραξης των δύο σχολείων ήταν η επίσκεψη αντιπροσωπείας μαθητών της Σχολής μας στο Αρχοντοχώρι.
Θερμή υποδοχή επεφύλαξαν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ο  Δήμαρχος Ξηρομέρου κ. Ε. Γαλούνης, ο Αντιδήμαρχος Ξηρομέρου κ. Β.  Μουρκούσης, ο Δημοτικός Σύμβουλος  κ. Α. Σόμπολος, ο Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Αρχοντοχωρίου κ. Γ.  Λιοντάκης, ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής κ. Β. Τσάρκος, η Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Μύτικα κ. Ι.  Βέρρη, η Σχολική Σύμβουλος 9ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας κ. Α.  Πάσχου  και ο  Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας κ. Θ. Τσιλίκας.
Ακολούθησαν κοινές δράσεις και κατασκευές τις οποίες οι μαθητές παρουσίασαν στους παρευρισκόμενους.

Σημαντική στιγμή της επίσκεψης ήταν η δωρεά διακοσίων λογοτεχνικών βιβλίων με σκοπό τον εμπλουτισμό της νεοσύστατης σχολικής δανειστικής βιβλιοθήκης.

Η συνεργασία των παιδιών ήταν άριστη και γρήγορα δημιουργήθηκαν φιλίες μεταξύ τους. Η συνεργασία αυτή θα συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά με νέες ιδέες. 

DSC05831.JPGDSC05843.JPGDSC05910.JPGDSC05917.JPGDSC05925.JPGDSC05939.JPGDSC05950.JPGDSC05951.JPGDSC06841.JPG

Εκπαιδευτική εκδρομή στη Μασσαλία- Προβηγκία (19-22 Μαρτίου 2015)

Το διεπιστημονικό πρόγραμμα «Οι Έλληνες πρωτοπόροι εξερευνητές στη Δυτική Μεσόγειο» κορυφώθηκε με την επίσκεψη στη Μασσαλία - Προβηγκία. Στην εκδρομή συμμετείχαν 10 μαθητές της Ε' τάξης, 11 μαθητές της Στ' και 16 της Α' Γυμνασίου, με τη συνοδεία 28 γονέων και 7 εκπαιδευτικών. Στόχος του προγράμματος ήταν τα παιδιά να προσεγγίσουν βιωματικά όλα όσα είχαν ερευνήσει για τη σπουδαία ελληνική αποικία της Μεσογείου. Τέλος, σημαντική ήταν η συμβολή τους στην ξενάγηση παρουσιάζοντας μέρος των ομαδικών εργασιών που είχαν εκπονήσει.

Την πρώτη μέρα του ταξιδιού γνωρίσαμε την πόλη και το λιμάνι της Μασσαλίας, περιηγηθήκαμε το Παλάτι Longchamp και επισκεφτήκαμε τον καθολικό ναό της Notre Dame de la Garde. Στα μέσα της διαδρομής περάσαμε και από το στάδιο Velodrome. Επίσης ξεναγηθήκαμε στο Ιστορικό και Αρχαιολογικό Μουσείο και περιηγηθήκαμε τα σοκάκια της παλιάς πόλης, για να εξερευνήσουμε την πόλη των Φωκαέων.

Τη δεύτερη μέρα, στο πλαίσιο του προγράμματος "Friendship across the Mediterranean Sea", επισκεφτήκαμε το Sainte Victoire International School of Fuveau. Οι μαθητές μας, αφού γνωρίστηκαν με τους μαθητές του άλλου σχολείου και συνομίλησαν για αρκετή ώρα, βγήκαν στο προαύλιοκαι παρατήρησαν την έκλειψη ηλίου. Στη συνέχεια προβλήθηκαν παρουσιάσεις, που είχαν ετοιμάσει τα παιδιά της Ε΄και Στ΄Δημοτικού της Σχολής μας, για τη ζωή και το έργο του Οδυσσέα Ελύτη και του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου και μια ταινία, που είχαν δημιουργήσει οι μαθητές του Σχολής μας,  με θέμα "Students' Activities in Greece". Αμέσως μετά τραγούδησαν τρία μελωποιημένα ποιήματα του Ο. Ελύτη και  τέλος, όλοι μαζί δημιούργησαν υπέροχα κολάζ και εντυπωσιακούς πίνακες ζωγραφικής έχοντας ως πηγή έμπνευσης έργα των δύο σπουδαίων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Επόμενος σταθμός μας η Aix en Provance. Πρώτα περιπλανηθήκαμε στο κέντρο της παλιάς πόλης όπου μέσα από τα γραφικά σοκάκια κατευθυνθήκαμε προς την κεντρική πλατεία, για να θαυμάσουμε το Δημαρχείο, τη Βιβλιοθήκη και τον καθεδρικό ναό του Αγίου Σοβέρ. Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το ατελιέ Σεζάν όπου οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου ανέλαβαν να μας ξεναγήσουν στο χώρο και να μας εξηγήσουν για τη ζωή και το έργο του διάσημου ιμπρεσιονιστή ζωγράφου.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας επισκεφθήκαμε το Απογευματινό Ελληνικό Σχολείο της Aix en Provance όπου μας υποδέχθηκαν θερμά η εκπαιδευτικός κα Εύη Βασιλειάδου με τους μαθητές της και η κα Ξένου, εκπρόσωπος του Γενικού Πρόξενου της Ελλάδας στη Μασσαλία. Τα δυο σχολεία συνδιοργάνωσαν και γιόρτασαν τη διπλή επέτειο της 25ης Μαρτίου παρουσιάζοντας σπουδαίους ήρωες της Επανάστασης και απαγγέλλοντας ποιήματα. Στο τέλος, πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές της Σχολής μας ίδρυση βιβλιοθήκης και γωνιά φιλαναγνωσίας προσφέροντας πάνω από 150 βιβλία για τα ελληνόπουλα της περιοχής, δείχνοντας έμπρακτα τη στήριξή μας στον παροικιακό ελληνισμό.

Η τρίτη μέρα του ταξιδιού αφιερώθηκε στην Avignonκαι την Arl. Αρχικά ξεναγηθήκαμε στο Παπικό Παλάτι. Ιδιαίτερη ήταν η στιγμή που οι μαθητές της Σχολής μας τραγούδησαν με τη συνοδεία φλογέρας  το Sur le Pontd' Avignon στη μεσαιωνική γέφυρα της Avignon. Στην Arl, την πόλη που έζησε και μεγαλούργησε ο διάσημος ζωγράφος Van Gogh, ξεκινήσαμε τη γνωριμία μας από τον δρόμο που είναι αφιερωμένος στο έργο του, και συνεχίσαμε την επίσκεψή μας στην Αρένα, ένα από τα πιο καλοδιατηρημένα ρωμαϊκά αμφιθέατρα. Κατά την επιστροφή μας στη Μασσαλία περάσαμε από τη ρωμαϊκή νεκρόπολη Alyscamps, μία από τις πιο φημισμένες νεκροπόλεις του αρχαίου κόσμου.

Η επιστροφή μας στην Αθήνα ήταν γεμάτη πολύτιμες στιγμές και μοναδικές εμπειρίες, που θα μείνουν για πάντα χαραγμένες στην καρδιά μας.

1.JPG2.JPG3.png4.JPG5.JPG6.JPG7.jpg8.JPG9.JPG10.JPG11.JPG12.JPG13.JPG14.JPG15.JPG16.JPG17.png18.JPG

 

Παρουσίαση Project από τους μαθητές των Ε' και Στ' τάξεων

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 6  Ιουνίου 2014, η παρουσίαση των projects που εκπονήθηκαν από μαθητές  των Ε΄και  Στ΄ τάξεων  του Δημοτικού, με θέματα:  Η Βενετία του χθες στην Ελλάδα του σήμερα-Δυο σταθμοί ένα ταξίδι και Ο παροικιακός Ελληνισμός-Βενετία, Τεργέστη.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν η κ. X. Κουράκη, PhD, υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, η Mrs. Alison Weedall, English Business Development Manager, η οποία παρουσίασε τους λόγους για τους οποίους βραβεύτηκε το Σχολείο μας με το “International School Award”,  οι γονείς των μαθητών και οι μαθητές της Δ΄ Δημοτικού.

Οι μαθητές «ξεφύλλισαν» το λεύκωμα: Ελλήνων Ενθύμιον-Βενετία Τεργέστη  και μέσα από αυτό το φανταστικό ταξίδι, παρουσίασαν στους παρευρισκόμενους με πρωτότυπο τρόπο τις εργασίες τους.

Αναμνηστικό βίντεο από το ταξίδι μας στη Βενετία:

Βίντεο παρουσίασης:

A student's day in Greece:

 

 

 

Εκπαιδευτική Εκδρομή των μαθητών των Ε' και Στ' τάξεων Δημοτικού στη Βενετία και στην Τεργέστη

Το διεπιστημονικό πρόγραμμα «Ταξιδεύοντας στην ιστορία -  Βενετία, Τεργέστη» κορυφώθηκε με την επίσκεψή μας στη Βενετία και στην Τεργέστη. Στην εκδρομή συμμετείχαν 29 μαθητές με τη συνοδεία 25 γονέων και 9 εκπαιδευτικών. Ο Γενικός Διευθυντής της Σχολής, κ. Α.Ι.Παναγιωτόπουλος, και οι Διευθυντές του Δημοτικού έδωσαν δυναμικά το «παρών» και αυτήν τη χρονιά προβάλλοντας τη σημασία των καινοτόμων προγραμμάτων και δράσεων που εκπονούνται από τους μαθητές της Σχολής μας. Ο σχεδιασμός του ταξιδιού βασίστηκε στο διεπιστημονικό πρόγραμμα, με στόχο να μπορέσουν οι μαθητές να πραγματοποιήσουν έρευνα πεδίου στα μέρη τα οποία είχαν μελετήσει και να τα προσεγγίσουν βιωματικά. Αξίζει να τονιστεί ότι οι ίδιοι οι μαθητές πραγματοποίησαν την ξενάγηση στους συμμαθητές τους, στους γονείς και στα μέλη του προσωπικού της Σχολής. 

Η  πρώτη μέρα του ταξιδιού περιελάμβανε τον διάπλου της λιμνοθάλασσας της Βενετίας κατά τον οποίο απολαύσαμε τη μοναδική ομορφιά των εκατοντάδων νησιών πάνω στα οποία είναι κτισμένη. Επισκεφτήκαμε το νησί Μπουράνο, γνωστό για τις περίφημες δαντέλες του και τα πανέμορφα, πολύχρωμα, παραδοσιακά σπίτια του. Το βράδυ πήγαμε στην πλατεία του Αγίου Μάρκου για μια πρώτη γνωριμία με την πόλη.

IMG_0206.JPGIMG_0209.JPGIMG_0223.JPG

Η δεύτερη μέρα αφιερώθηκε στη Βενετία. Ξεκινήσαμε με τον Ναύσταθμο όπου βρίσκεται το Λιοντάρι του Πειραιά. Οι μαθητές μπροστά σε αυτό το ελληνικό έργο τέχνης παρουσίασαν τα παραμύθια που διακρίθηκαν στο λογοτεχνικό διαγωνισμό με θέμα το ομώνυμο λιοντάρι, που έλαβε χώρα στο σχολείο μας πριν το ταξίδι. Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε το παλάτι των Δόγηδων και τον Ιερό Ναό του Αγίου Μάρκου, όπου ψάλαμε τον Ακάθιστο Ύμνο μπροστά στην εικόνα της Παναγίας της Νικοποιού. Θαυμάσαμε το χρυσοποίκιλτο «Παλλάδιο» και τα χάλκινα άλογα του Λυσίππου, ελληνικά έργα τέχνης που μεταφέρθηκαν στη Βενετία από τους Σταυροφόρους. Οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού  διάβασαν κείμενά τους με θέμα «Τα Άλογα νοσταλγούν την πατρίδα τους». Έπειτα, ξεναγηθήκαμε στην Πλατεία του Αγίου Μάρκου με τα υπέροχα κτήρια και είδαμε από κοντά το Ρολόι των αδελφών Ρανιέρι.

IMG_0218.JPGIMG_9907.JPGIMG_9920.JPG

Ακόμη, επισκεφτήκαμε ένα εργαστήριο κατασκευής των περίφημων Μουράνο, όπου μας έδειξαν τον εντυπωσιακό τρόπο δημιουργίας τους.

Επίσης, είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε μια μαγευτική περιήγηση στα κανάλια της Βενετίας μέσα από τις γόνδολες με τη συνοδεία ζωντανής κλασικής μουσικής. 

IMG_0225.JPGIMG_9840.JPGIMG_9970.JPG

Το απόγευμα παρακολουθήσαμε την Ακολουθία του Νυμφίου στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου με τις υπέροχες αγιογραφίες του Δαμασκηνού, δασκάλου του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου. Τα παιδιά έψαλαν τον «Νυμφώνα» παρουσία του κ. Γ. Πλουμίδη, διευθυντή του Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας.

Η  τρίτη μέρα αφιερώθηκε στην Τεργέστη. Η περιήγησή μας ξεκίνησε με το Καστέλο Μιραμάρε, το οποίο βρίσκεται σε μία περιοχή φυσικού κάλλους που ανήκει στο πρόγραμμα Natura. Απολαύσαμε τους υπέροχους κήπους του παλατιού και τη θέα της Αδριατικής.

Στο International School of Trieste, στο πλαίσιο του προγράμματος Friendship across the Adriatic and Ionian Seas, οι μαθητές συμμετείχαν σε δράσεις πολιτιστικού και αθλητικού περιεχομένου. Προβλήθηκε ταινία που είχαν ετοιμάσει τα παιδιά με θέμα A student’s day in Greece. Στη συνέχεια, μεταβήκαμε στην κεντρική πλατεία της Τεργέστης όπου βρίσκεται ο Ελληνορθόδοξος Ναός του Αγίου Νικολάου. Ο ίδιος ο ιερέας του ναού μας ξενάγησε στην εκκλησία και στο μουσείο. Στο χώρο της Ιστορικής Ελληνικής Κοινότητας της Τεργέστης ιδρύσαμε παιδική γωνιά φιλαναγνωσίας, προσφέροντας βιβλία για τα ελληνόπουλα της Τεργέστης και ενισχύοντας τη βιβλιοθήκη της. Στην αίθουσα δεξιώσεων της Κοινότητας πραγματοποιήθηκαν δράσεις σχετικές με τα πασχαλινά έθιμα, στις οποίες συμμετείχαν με ιδιαίτερη συγκίνηση μέλη της Κοινότητας και παιδιά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διευθύντρια του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, «Εστία Ιταλίας», κυρία Αλίκη Κεφαλογιάννη, μας συντρόφευσε σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψής μας στην Τεργέστη προσφέροντάς μας πολύτιμη βοήθεια.

IMG_0073.JPGIMG_0290.JPGIMG_9991.JPG

Την τέταρτη μέρα στο πλαίσιο του προγράμματος Friendship across the Adriatic and Ionian Seas, επισκεφτήκα με το International School of Venice. Οι μαθητές μας, αφού γνωρίστηκαν με τους μαθητές του άλλου σχολείου, αντάλλαξαν πληροφορίες για τις δύο χώρες. Προβλήθηκε η ταινία «A student’s day in Greece» και διασκέδασαν συμμετέχοντας σε διαγωνισμό γνώσεων που είχαν προετοιμάσει τα ίδια τα παιδιά. Αποχωρήσαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις για να πάρουμε το βαπορέτο για τη Βενετία για μια τελευταία βόλτα στα κανάλια της.

IMG_0152.JPGIMG_9888.JPGIMG_9936.JPG

FRIENDSHIP ACROSS THE ADRIATIC AND IONIAN SEAS

During our visit to Venice-Trieste, we visited two International schools, the International School of Trieste and the International School of Venice. After having had personal interviews in pairs, the students exchanged information about their countries and took part in various activities, such as competitions and games. We really enjoyed the time we spent in both schools participating in the programme Friendship across the Adriatic and Ionian Seas which aims at the cultural cooperation between the schools.

IMG_0010.JPGIMG_0018.JPGIMG_0128.JPGIMG_0280.JPGIMG_0285.JPGIMG_0296.JPG

Δήλωση της κ. Αλίκης Κεφαλογιάννη, Διευθύντριας του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού της Ιταλίας

dicultura

Mε μεγάλη χαρά το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού Ιταλίας, η Ελληνική Κοινότητα Τεργέστης και το Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Τεργέστης, υποδέκτηκαν  στη Τεργέστη τους μαθητές του δημοτικού και τους δασκάλους   της  Σχολής  Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου στο πλαίσιο εκπαιδευτικής εκδρομής.

Το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού μέσα στο πλαίσιο των σκοπών του που είναι η πρόβολή του ελληνικού πολιτισμού, η διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας και η ανάπτυξη του διαπολιτισμικού διαλόγου στην Ιταλία, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα και υποστηρίζει με θέρμη τις εκπαιδευτικές δράσεις της σχολικής κοινότητας και την ανάπτυξη του διαπολιτισμικού διαλόγου μεταξύ ελληνικών και ιταλικών σχολείων.

Στους φιλοξενούμενους μας έγινε ξενάγηση στην ελληνική εκκλησία του Αγίου Νικολάου και στο μουσείο της Ελληνικής Κοινότητας καθώς και παρουσίαση της δραστηριότητας των ελληνικών φορέων που εδρεύουν στην πόλη της Τεργέστης.

Οι μαθητές της  Σχολής  Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου  παρουσίασαν στα ελληνόπουλα της Τεργέστης με θαυμάσιο τρόπο τα ήθη και τα έθιμα του Πάσχα και  πραγματοποίησαν εργαστήριο με κατασκευές  που τους δώρισαν.  Με συγκίνηση απολαύσαμε την  παρουσίαση των μαθητών σχετική με τον  διαφωτιστή Ρήγα Φεραίο που έδρασε και συνελήφθη στην Τεργέστη και τραγούδησαν τον Θούρειο. 

Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες είναι πολύ σημαντικές για εμάς τους έλληνες του εξωτερικού και ιδιαίτερα για τα παιδιά μας. Είναι μία σημαντική συμβολή στο να γνωρίσουν τα παιδιά μας τις ρίζες τους και να διατηρήσουν το πολιτισμικό δεσμό με την πατρίδα τους και την ιστορία της.   Είμαστε ευγνώμονες προς τους μαθητές, τους δασκάλους και τους γονείς της  Σχολής  Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου για την παρουσίαση του εξαιρετικού αυτού εκπαιδευτικού προγράμματος καθώς και για την δωρεά ελληνικών παιδικών βιβλίων στην βιβλιοθήκη του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού Ιταλίας και της Ελληνικής Κοινότητας και τους ευχαριστούμε θερμά. Είναι πρωτοβουλίες που τιμούν τόσο τους μαθητές όσο και τους δασκάλους τους,  οι οποίοι αποτελούν λαμπρό παράδειγμα του λειτουργήματος της εκπαίδευσης.

IMG 0071  IMG 0072 IMG 0080
Ιδρύοντας την παιδική γωνιά φιλαναγνωσίας...

ENGINEER - «Σχεδίασε την δική σου πλωτή πλατφόρμα»

 

Οι μαθητές της Ε' και ΣΤ' Δημοτικού της Σχολής μας, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου, ολοκλήρωσαν με μεγάλη επιτυχία το πρόγραμμα «Σχεδίασε την δική σου πλωτή πλατφόρμα», το οποίο αποτελεί μέρος του Ευρωπαϊκού έργου ENGINEER.

 

Στόχος του έργου είναι να εφαρμόσει ένα πρόγραμμα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με σκοπό την καλύτερη κατανόηση της επιστήμης από μαθητές (Ε', ΣΤ' δημοτικού και Α' Γυμνασίου) μέσω του μοντέλου της διερευνητικής μάθησης και την ενθάρρυνση σταδιοδρομίας σε επαγγελματικούς χώρους σχετικούς με τις θετικές επιστήμες. EDPΤο έργο ENGINEER βασίζεται στο επιτυχημένο μοντέλο του εκπαιδευτικού προγράμματος Engineering is Elementary (EiE), το οποίο αναπτύχθηκε από το Μουσείο Επιστημών της Βοστώνης και σήμερα εφαρμόζεται σε πολλές πολιτείες των Η.Π.Α.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια σειρά από προβλήματα της καθημερινής ζωής, τα οποία στο έργο ονομάζονται «προκλήσεις». Η ελληνική «πρόκληση» με τίτλο «Σχεδίασε την δική σου πλωτή πλατφόρμα» προέρχεται από το πεδίο της Ναυτικής Μηχανικής. Προκειμένου οι μαθητές να σχεδιάσουν τη δική τους πλατφόρμα, ακολούθησαν τη μεθοδολογία εργασίας που ακολουθεί κάθε μηχανικός όταν αντιμετωπίζει οποιοδήποτε πρόβλημα (EDP – Engineering Design Process: ρώτησε, φαντάσου, σχεδίασε, δημιούργησε, βελτίωσε).

 

Δείτε τις εργασίες των μαθητών της ΣΤ' Δημοτικού εδώ.

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες:

 

http://www.engineer-project.eu/

 
st1  st2 
 st3  st4

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ν. ΜΙΛΗΣΗ 3, ΠΑΛΛΗΝΗ

Θέσεις Εργασίας

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

vellum mono daad
senja

Social Connect

Συνδεθείτε μαζί μας και κρατήστε επαφή.