Στόχος

 
 engl theatre1Το θέατρο ως εργαλείο για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας προσφέρει την ευκαιρία για μάθηση και απομνημόνευση ενός κειμένου, απαγγελία, σωστή άρθρωση, προφορά, έκφραση των συναισθημάτων ή των ψυχικών καταστάσεων με το σώμα ή με το παιχνίδι σχέσης, εμπειρία της σκηνής και του κοινού, εμπειρία της ομαδικής δουλειάς, προσέγγιση της προβληματικής ηθοποιός/χαρακτήρας, είμαι/φαίνομαι, μάσκα/ρόλος. Επιπλέον, δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να ανακαλύψουν έναν καινούριο πολιτισμό μέσω της μελέτης θεατρικών κειμένων, της σκηνοθεσίας τους και της απόδοσης χαρακτήρων που ανήκουν σε μία διαφορετική κουλτούρα και μιλούν μια άλλη γλώσσα. Η σημαντικότερη όμως προσφορά του είναι ίσως η ανατροπή της συμβατικής σχέσης δασκάλου-μαθητή, κατά την οποία ο δάσκαλος διδάσκει και ο μαθητής αναπαράγει αυτά που διδάχτηκε. Στο θέατρο ο δάσκαλος γίνεται μέλος μιας ομάδας με ένα κοινό στόχο: τη διασκευή και την παρουσίαση ενός θεατρικού έργου. Ο στόχος παύει να είναι η αναπαραγωγή και γίνεται η παραγωγή. Η μονόπλευρη ροή της πληροφορίας αλλάζει σε μια αλληλεπίδραση που κατευθύνεται προς πολλαπλές παραγωγές: της αισθητικής επιμόρφωσης, της καλλιτεχνικής δημιουργίας, της εκφραστικότητας της γλώσσας και, τέλος, της παράστασης.

Το English Theatre Society του σχολείου μας λειτουργεί εδώ και δώδεκα χρόνια στο δημοτικό και στο γυμνάσιο ως απογευματινή δραστηριότητα. Μπορούν να συμμετέχουν παιδιά από την Τετάρτη δημοτικού και πάνω, ανεξάρτητα από το επίπεδο των αγγλικών τους –εξάλλου ο στόχος είναι η βελτίωση της γλωσσικής τους επάρκειας παράλληλα με την ουσιαστικότερη επαφή τους με τον αγγλόφωνο πολιτισμό.

  • Εισαγωγικά μιλάμε στα παιδιά για την ιστορία του θεάτρου, με έμφαση στο αγγλικό θέατρο.
  • Ακούμε ηχογραφημένα θεατρικά κείμενα (λίγο ή περισσότερο απλοποιημένα, ανάλογα πάντα με την ηλικία των παιδιών) και παίζουμε αυτοσχεδιάζοντας τους διάφορους ρόλους.
  • Επιλέγουμε το έργο που θα ανεβάσουμε, εξηγούμε το κείμενο, μαθαίνουμε το λεξιλόγιο. Μοιράζουμε τους ρόλους και διερευνούμε τους χαρακτήρες. Τοποθετούμε το έργο στο κοινωνικό -πολιτισμικό, ιστορικό και πολιτικό του πλαίσιο.
  • Στήνουμε την παράσταση σκηνή-σκηνή, ενώ ταυτόχρονα η ομάδα συζητάει για την επίλυση θεμάτων όπως τα σκηνικά, τα κοστούμια, η μουσική, ο τρόπος που παίζει ο κάθε ηθοποιός. Αναζητούμε μαζί σκηνοθετικές λύσεις.
engl theatre2Στο τέλος της χρονιάς, η παράσταση συγκεντρώνει γονείς, δασκάλους και μαθητές του σχολείου, αλλά και μερικούς ξένους που έχουν πια γίνει δικοί μας: τον Πήτερ Παν, το Φάντασμα της Όπερας, τον Βασιλιά των Λιονταριών, τη Μαίρη Πόππινς... Οι μαθητές-ηθοποιοί πάνω στη σκηνή μεταμορφώνονται στους χαρακτήρες του έργου. Η γλώσσα που μιλάνε είναι μέρος αυτής της μεταμόρφωσης. Δεν είναι πια τα παιδιά του σχολείου που μαθαίνουν αγγλικά, είναι οι ήρωες του έργου που μιλούν και σκέφτονται στα αγγλικά...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ν. ΜΙΛΗΣΗ 3, ΠΑΛΛΗΝΗ

Θέσεις Εργασίας

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

vellum mono daad
senja

Social Connect

Συνδεθείτε μαζί μας και κρατήστε επαφή.