Η Εικαστική Αγωγή στο Δημοτικό
Σε ένα σχολείο που γίνεται πολυδύναμη εκπαιδευτική και πολιτισμική κοινότητα ο ρόλος της εικαστικής αγωγής, καθώς διαφοροποιεί τις παιδαγωγικές μεθόδους ανάλογα με τις ηλικιακές διαφοροποιήσεις των παιδιών και τις πιθανές πολιτισμικές τους διαφορές, είναι καθοριστικός για τη δημιουργία μιάς τάξης στην οποία οι μαθητές μπορούν να
δημιουργήσουν και μέσα από τη δύναμη της δημιουργικής διαδικασίας να γνωρίσουν τον εαυτό τους, τους άλλους και το περιβάλλον.
Γενικοί διδακτικοί στόχοι
Ειδικότερα οι μαθητές στο Δημοτικό πρέπει:
Να γνωρίσουν διάφορες τεχνικές και τρόπους, για να εκφράζονται με δημιουργικό τρόπο και να μεταβιβάζουν απόψεις, συναισθήματα και βιώματα.
Να γνωρίσουν την ορολογία, τα σύμβολα, τα μορφικά στοιχεία και τις μορφές που χρησιμοποιούν οι εικαστικοί καλλιτέχνες και να εξοικειωθούν με αυτά.
Να προσεγγίζουν, να κατανοούν και να απολαμβάνουν το φαινόμενο της Τέχνης και να έχουν θετική στάση και συμπεριφορά απέναντι στα έργα τέχνης.
Να προσεγγίσουν το περιβάλλον, αστικό και φυσικό, μέσα από την τέχνη.
Να εξοικειωθούν με τα πολυμέσα και τις εφαρμογές στα ΤΠΕ μέσα από το εικαστικό παιχνίδι.
Να γνωρίσουν, διερευνήσουν, συγκρίνουν και κατανοήσουν τη σημασία της τέχνης στην επικοινωνία ιδεών, αξιών και αντιλήψεων ανάμεσα στους Πολιτισμούς.
Να γνωρίσουν τα ποικίλων μορφών εικαστικά έργα τέχνης, να τα κατανοήσουν, να τα αναλύσουν, να τα ερμηνεύσουν και να τα κρίνουν.
Να εμπλακούν σε διαδικασίες κριτικού αναστοχασμού με σκοπό να δουν την διαφορετικότητα των μαθητών όχι ως εμπόδιο αλλά ως μέσο εμπλουτισμού της μαθησιακής διαδικασίας.
Να είναι ικανοί να συνεργάζονται για να δημιουργούν έργα που μεταφέρουν μηνύματα που η ομάδα έχει επιλέξει.
Να εξοικειωθούν με τη δημοσιοποίηση των ιδεών τους μέσα από τα έργα τέχνης ή και τις εικαστικές δράσεις τους, με την έκθεση των έργων τους στην μαθητική κοινότητα.