Ιστορία - Σκοπός

Το Σχολείο μας έχει ήδη συμπληρώσει 125 χρόνια παράδοσης στην παιδεία και εκπαιδευτικής προσφοράς στην ελληνική κοινωνία. Η ιστορία του χωρίζεται σε τρεις περιόδους:
Α΄ Περίοδος λειτουργίας με την επωνυμία: «Ελληνικόν Εκπαιδευτήριον Δ.Ν.Μακρή»,
Β΄ Περίοδος λειτουργίας με την επωνυμία: «Ελληνικόν Εκπαιδευτήριον Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου και Δ.Β.Ελευθεριάδη» και,
Γ΄ Περίοδος λειτουργίας με τη σημερινή επωνυμία: «Ελληνικό Εκπαιδευτήριο - Σχολή Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου».

Α΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

Ελληνικόν Εκπαιδευτήριον Δ.Ν.Μακρή

1891: Ο Χαρίσιος Παπαμάρκου ιδρύει το "Ελληνικόν Εκπαιδευτήριον".

 papamarkos
Χ.Παπαμάρκου

1892-1893: Τη διεύθυνση του Σχολείου αναλαμβάνουν οι Δημήτριος Ν.Μακρής και Φίλιππος Μάνος, στενοί συνεργάτες του Χαρίσιου Παπαμάρκου, ο οποίος αποχωρεί γιατί διορίζεται Γενικός Επιθεωρητής Δημοτικής Εκπαιδεύσεως.

makris1 
 Δ.Ν.Μακρής

1895: Το Σχολείο περιέρχεται αποκλειστικά στον Δ.Ν.Μακρή και εγκαθίσταται στην οδό Ιπποκράτους 5 με την επωνυμία "Ελληνικόν Εκπαιδευτήριον Δημητρίου Ν.Μακρή" .


1923: Ο Ι.Μ.Παναγιωτόπουλος προσλαμβάνεται στη Σχολή ως καθηγητής φιλόλογος.

image8

Στο κέντρο, καθιστός με μαύρο περιβραχιόνιο, ο Ν.Δ.Μακρής. Πίσω του και αριστερά ο Δ.Β.Ελευθεριάδης. Όρθιος, στην άκρη αριστερά της μεσαίας σειράς, ο Ι.Μ.Παναγιωτόπουλος.


1925: Ο Δ.Ν.Μακρής αποβιώνει και τη διεύθυνση του Σχολείου αναλαμβάνει ο γιος του, Νικόλαος Δ. Μακρής.

 image6
 Ν.Δ.Μακρής

1936: Αποβιώνει αιφνιδίως ο Ν.Δ.Μακρής. Aναλαμβάνει διευθυντής του Σχολείου ο Γεώργιος Ι.Ιωαννίδης, θέση που διατήρησε μέχρι την αποχώρησή του από την ενεργό υπηρεσία, το 1960.

 ioannidis
 Γ.Ι.Ιωαννίδης

 

1938: Η οικογένεια Μακρή, προκειμένου να διασφαλιστεί η «ομαλή συνεχεία εις την εκπαίδευσιν» των μαθητών, καθώς και η απασχόληση του συνόλου σχεδόν του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού, έρχεται σε συμφωνία με τους Ι.Μ.Παναγιωτόπουλο, φιλόλογο, και Δ.Β.Ελευθεριάδη, δημοδιδάσκαλο, συνεργάτες του Ελληνικού Εκπαιδευτηρίου Δ.Ν.Μακρή, και τους μεταβιβάζει την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του σχολείου.

 image3             im 
Δ.Β.Ελευθεριάδης                  Ι.Μ.Παναγιωτόπουλος

 

Β΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

Ελληνικόν Εκπαιδευτήριον Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου και Δ.Β.Ελευθεριάδη

1938: Ξεκινά από τους Ι.Μ.Παναγιωτόπουλο και Δ.Β.Ελευθεριάδη η Β΄ Περίοδος της ιστορίας του Σχολείου, χωρίς να διαταραχθεί η λειτουργία του. Το νέο σχολείο εγκαθίσταται στο νεοκλασικό κτίριο της οδού Βασ. Σοφίας 23 με την επωνυμία «Ελληνικόν Εκπαιδευτήριον Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου - Δ.Β.Ελευθεριάδη». Διευθυντής παραμένει ο φιλόλογος Γ. Ιωαννίδης.

tsarouxis

Το οίκημα όπου στεγάστηκε το Σχολείο μας από το 1938 έως το 1958
ζωγραφισμένο 
από τον Γιάννη Τσαρούχη.

Τιτλοφορείται: Το σπίτι του Εμπειρίκου, 1959
Νερομπογιά σε χαρτί, 88 Χ 109 εκ.
Ιδιωτική συλλογή
copyright  Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη


1960: Το Σχολείο μεταστεγάζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στο Παλαιό Ψυχικό.

1979: Αποβιώνει ο Δ.Β.Ελευθεριάδης χωρίς να αφήσει απογόνους.

Γ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

Ελληνικό Εκπαιδευτήριο - Σχολή Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου

1979: Το Σχολείο συνεχίζει τη λειτουργία του με την επωνυμία «Ελληνικό Εκπαιδευτήριο Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου» υπό τη διεύθυνση του Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου.

1982: Αποβιώνει ο Ι.Μ.Παναγιωτόπουλος. Το Σχολείο μεταβιβάζεται στους κληρονόμους του, Αλκιβιάδη Παναγιωτόπουλο και Λήδα Παναγιωτοπούλου - Οικονομίδη, φιλολόγους,  και συνεχίζει τη λειτουργία του έως σήμερα με νόμιμο εκπρόσωπο τον Α.Ι.Παναγιωτόπουλο.

1984: Ίδρυση του Παιδικού Σταθμού-Νηπιαγωγείου της Σχολής.

1986: Το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό μεταστεγάζονται στον Γαργηττό (Γέρακας Αττικής).

1991: Η εταιρική μορφή του Σχολείου μετατρέπεται σε ανώνυμη εκπαιδευτική εταιρεία με τη σημερινή επωνυμία του, «Ελληνικό Εκπαιδευτήριο – Σχολή Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου Α.Ε.Ε.». Ο Α.Ι.Παναγιωτόπουλος, διδάκτορας Ιστορίας, αναλαμβάνει Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος.

1996: Ξεκινά η λειτουργία του Τμήματος Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate).
Το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό και το Γυμνάσιο μεταστεγάζονται στην Παλλήνη στις εγκαταστάσεις της Σχολής Αηδονοπούλου, που τον ίδιο χρόνο ανέστειλε τη λειτουργία της. Το Λύκειο και το Ιnternational Βaccalaureate παραμένουν στο Διδακτήριο του Ψυχικού.

2009: Υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας της Σχολής με το Γαλλικό Ινστιτούτο (CONVENTION DE PARTENARIAT).

2013: Το Σχολείο αποφασίζει τη μεταφορά του Λυκείου στις εγκαταστάσεις της Παλλήνης. Υπογράφεται Σύμφωνο Συνεργασίας (MEMORANDUM OF UNDERSTANDING) με το British Council. Η επιλογή των μαθητών για σπουδές στο εξωτερικό καλύπτεται  από τη συνεργασία της Σχολής    με τα αντίστοιχα Ινστιτούτα και αναστέλλεται η λειτουργία του Τμήματος Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate).

Η Σχολή, με τις διάφορες νομικές μορφές της, έχει ήδη συμπληρώσει 120 χρόνια παράδοσης στην παιδεία και εκπαιδευτικής προσφοράς στην ελληνική κοινωνία. Στη μακρόχρονη αυτή πορεία επιτελεί το εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό και μορφωτικό έργο της με γνώμονα τη συνεχή αναβάθμιση και προσαρμογή του, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις ενός μεταβαλλόμενου κόσμου και στην ευρωπαϊκή προοπτική της πατρίδας μας.

Ο σκοπός της Σχολής Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου

Ο γενικότερος σκοπός της Σχολής Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου είναι η αρμονική ανάπτυξη των διανοητικών, ψυχικών και σωματικών ικανοτήτων των μαθητών και η δημιουργία ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, ικανών:

  1. να ενταχθούν αρμονικά στο διεθνές περιβάλλον και
  2. να χαράξουν μια πετυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία στην Ελλάδα ή  στο εξωτερικό, προϋπόθεση για τη βελτίωση των συνθηκών της ζωής τους.

Ο γενικότερος αυτός σκοπός υλοποιείται:

  1. Με την παροχή γνώσεων, την ανάπτυξη κλίσεων ή δεξιοτήτων και με την καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης για τη σωστή κατανόηση και ερμηνεία του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος.
  2. Με την ιδιαίτερη έμφαση που δίνει η Σχολή μας στη βιωματική επαφή των μαθητών μας με τις τρεις πιο διαδεδομένες διεθνώς γλώσσες: τα Αγγλικά, τα Γαλλικά και  τα Γερμανικά, τα οποία βοηθούν τους νέους να συνειδητοποιήσουν τον ρόλο τους στην παγκόσμια κοινότητα και να δραστηριοποιηθούν ως πολίτες του κόσμου.
  3. Με την ανάπτυξη από κοινού με το British Council μιας σειράς καινοτόμων και δημιουργικών προγραμμάτων που συντελούν στην εκμάθηση της Αγγλικής ως δεύτερης γλώσσας (ESL).
  4. Με τη συμμετοχή των μαθητών μας σε διεθνείς και πανελλήνιους μαθητικούς διαγωνισμούς και εκπαιδευτικά προγράμματα, με στόχο την καλλιέργεια της άμιλλας και την έκθεσή τους σε ποικίλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
  5. Με τη συμμετοχή στις δραστηριότητες της μαθητικής κοινότητας, ώστε να καλλιεργείται βιωματικά η κοινωνική και πολιτική συνείδηση, να προάγονται η συνεργασία, η συλλογικότητα και ο δημοκρατικός διάλογος και να συνειδητοποιείται η ευθύνη του ατόμου προς το κοινωνικό σύνολο.
  6. Με την έκθεση σε αισθητικές εμπειρίες που συντελούν στην αύξηση της καλλιτεχνικής ευαισθησίας, ώστε οι μαθητές μας να μην προσανατολίζονται μονομερώς στις θεωρητικές ή θετικές επιστήμες, αλλά να είναι σε θέση να εκτιμούν τα πολιτιστικά αγαθά και να συμβάλλουν οι ίδιοι στην παραγωγή τους, εφόσον το επιλέξουν.
  7. Με την άσκηση του σώματος και με τη συμμετοχή τους σε αθλητικές δραστηριότητες.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ν. ΜΙΛΗΣΗ 3, ΠΑΛΛΗΝΗ

Θέσεις Εργασίας

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

vellum mono daad
senja

Social Connect

Συνδεθείτε μαζί μας και κρατήστε επαφή.