Αναδάσωση στο Πεντελικό όρος
Την Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2016 μαθητές της Β΄ Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου της Σχολής μας συμμετείχαν στη μαθητική αναδάσωση στο Πεντελικό όρος. Η περιοχή καταστράφηκε από πυρκαγιές το καλοκαίρι του 1998 και το καλοκαίρι του 2009.
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις - Δεκέμβριος 2015
Η Α΄ Γυμνασίου στο Επιγραφικό Μουσείο
Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου και οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου γνωρίζουν το Επιγραφικό Μουσείο, κι αυτό κτήριο του Τσίλλερ, στην οδό Τοσίτσα δίπλα στο Πολυτεχνείο. Μικροί κίονες, μία επιτύμβια τράπεζα, αρχαίες στήλες, μαρμάρινοι λήκυθοι… είναι κάποια από τα εκθέματα του μουσείου που κέντρισαν από την αρχή το ενδιαφέρον των παιδιών. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης, ενημερώθηκαν για την ιστορία του μουσείου και για τις 13.485 αρχαίες επιγραφές που φιλοξενεί. Μάλιστα σε κάποιες από αυτές προσπάθησαν να διακρίνουν τα γράμματα και τελικά κατάφεραν να τις διαβάσουν με μεγάλη επιτυχία, όπως οι αρχαίοι πρόγονοί μας! Ξεχωριστά ακόμη εκθέματα του μουσείου, όπως η αρχαιότερη επιγραφή σε λίθο από την Ακρόπολη, υπογραφές αρχαίων γλυπτών, ψηφίσματα και νόμοι από την πόλη των Αθηνών αλλά και η στήλη με τα οικονομικά στοιχεία από την κατασκευή του χρυσολεφάντινου αγάλματος της Αθηνάς, πραγματικά εντυπωσίασαν τους μικρούς επισκέπτες, οι οποίοι έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις!
Η Β΄ Γυμνασίου στην έκθεση «Οι σημαντικότερες εφευρέσεις των αρχαίων Ελλήνων»
Είχαν οι αρχαίοι Έλληνες υπηρέτριες-ρομπότ, αυτόματο ξυπνητήρι, κινηματογράφο ή υπολογιστή; Οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου βρήκαν την απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα κατά την εκπαιδευτική τους επίσκεψη σε ένα νεοκλασικό κτίριο στο Θησείο, όπου στεγάζεται το παράρτημα του Μουσείου Ηρακλειδών. Συγκεκριμένα, την Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στην έκθεση «Οι σημαντικότερες εφευρέσεις των αρχαίων Ελλήνων» με 35 από τα συνολικά 350 εκθέματα του Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά. Σε όλους έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η αυτόματη υπηρέτρια του Φίλωνος, που σέρβιρε κρασί και νερό στη σωστή δοσολογία και η κούπα του Πυθαγόρα από την οποία, αν ξεπερνούσες το προβλεπόμενο όριο, χυνόταν όλο το κρασί. Επίσης, οι μαθητές ξεχώρισαν κι άλλες εφευρέσεις, όπως το ξυπνητήρι ακριβείας του Πλάτωνα με τα κεραμικά δοχεία, το υδραυλικό ρολόι με χτύπους του Αρχιμήδη, ένα κινητό κουκλοθέατρο, το αυτόματο σταθερό θέατρο του Ήρωνος, τον μηχανισμό των Αντικυθήρων. Μέσα από αυτά τα λειτουργικά ομοιώματα των εφευρέσεων, όλοι συνειδητοποιήσαμε την εξέλιξη της τεχνολογίας κατά την αρχαιότητα και νιώσαμε πραγματικά περήφανοι!
Η Γ΄ Γυμνασίου στοΚέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Λαυρίου
Την Τετάρτη, 9 Δεκεμβρίου οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου επισκέφθηκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Λαυρίου και παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Στο δρόμο του Μεταλλωρύχου». Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την ιστορία του σύγχρονου Λαυρίου, του χώρου της πρώην Γαλλικής Μεταλλευτικής Εταιρείας και των μεθόδων απορρύπανσής της και επισκέφθηκαν τους χώρους του Τεχνολογικού Πολιτιστικού Πάρκου, το οποίο συμβάλλει στην ανάδειξη - αναβίωση ενός μοναδικού δείγματος της βιομηχανικής κληρονομιάς της χώρας μας με την ένταξη νέων χρήσεων σε αυτό. Στους χώρους του Πάρκου οι μαθητές γνώρισαν τα στάδια επεξεργασίας μεταλλευμάτων και τα αντίστοιχα βιομηχανικά κτήρια, παρατήρησαν ορυκτά στο μικροσκόπιο και, αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, παρήγαγαν το αττικό τετράδραχμο, δημιουργώντας τη δική τους εικονική επιχείρηση. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις συνθήκες εργασίας και την παραγωγή ρύπων σε κάθε στάδιο και συζήτησαν για τις έννοιες: βιοτεχνία, βιομηχανία, τεχνολογία, ανάπτυξη, κέρδος, κόστος, καταναλωτισμός, διαχείριση, αειφορία.
Εκπαιδευτικές επισκέψεις - Νοέμβριος 2015
Η Α΄ Γυμνασίου στο Μουσείο Ηρακλειδών
Στις 12 Nοεμβρίου οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Ηρακλειδών στην περιοχή του Θησείου. Με την καθοδήγηση εξειδικευμένων καθηγητών οι μαθητές μας περιηγήθηκαν σε αίθουσα με διάφορα διαδραστικά εκθέματα στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Επιστήμη, Τέχνη και Μαθηματικά». Μέσα από ευχάριστες και βιωματικές δραστηριότητες με στόχο την εκλαΐκευση και την κατανόηση της επιστημονικής σκέψης των Μαθηματικών, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο των Μαθηματικών και με βασικές έννοιές τους. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την παρακολούθηση μίας διαδραστικής παρουσίασης με θέμα το Πυθαγόρειο θεώρημα και τις εφαρμογές του.
Οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου «ταξίδεψαν» στη βυζαντινή Κωνσταντινούπολη
Την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου, οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου επισκέφτηκαν το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη στον Πειραιά, για να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχετικό με τη Βυζαντινή Ιστορία που διδάσκονται κατά τη φετινή σχολική χρονιά.
Το πρόγραμμα αυτό είχε ως θέμα «Μια μέρα στο βυζαντινό λιμάνι της Κωνσταντινούπολης, επιστημονικό εργαλείο του προγράμματος: Ιστοσελίδα «Travelogues – Με το βλέμμα των περιηγητών». Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον όλοι ταξίδεψαν για λίγο στη βυζαντινή Κωνσταντινούπολη μέσα από μία διαδραστική παρουσίαση, που τους έδωσε την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν τη ζωτική σημασία του λιμανιού αυτής της πόλης. Αφού ενημερώθηκαν για τις ανασκαφές και τα ευρήματα της περιοχής, χωρίστηκαν σε ομάδες παιχνιδιού, για να συνθέσουν παζλ με φωτογραφίες από την παρουσίαση που παρακολούθησαν.
Ήταν, λοιπόν, μια επίσκεψη που συνδύαζε ενημέρωση, δράση και ψυχαγωγία!
Η Γ΄ Γυμνασίου στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
Στις 12 Νοεμβρίου οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Οδοιπορικό στην Αθήνα της Οθωμανικής εποχής» του Ιδρύματος Λασκαρίδη, στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας.
Οι μαθητές γνώρισαν την Αθήνα εκείνης της περιόδου μέσα από εικόνες και κείμενα Ευρωπαίων περιηγητών που ταξίδευαν στον χώρο της Μεσογείου και αποτύπωναν τις εμπειρίες τους σε έργα που σώζονται μέχρι σήμερα. Ποικίλες πτυχές του προγράμματος, όπως η διοικητική οργάνωση της πόλης, η οικονομική δραστηριότητα, η κοινωνική διαστρωμάτωση, τα μνημεία της που απέκτησαν διαφορετική μορφή και χρήση, αλλά και η καθημερινή ζωή των κατοίκων, τα ήθη και τα έθιμα κάθε εθνοτικής ομάδας κέντρισαν το ενδιαφέρον των μαθητών και αποτέλεσαν σημαντική πηγή άντλησης ιστορικών πληροφοριών.
Συμμετοχή στον Αυθεντικό Μαραθώνιο Αθήνας 2015
Την Κυριακή, 8 Νοεμβρίου 2015, μαθητές από το Γυμνάσιο και το Λύκειο της Σχολής μας έτρεξαν και τερμάτισαν επιτυχώς τα 5 χλμ. του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας. Συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες μας, και ανανεώνουμε το ραντεβού με ακόμα περισσότερες συμμετοχές στον επόμενο Μαραθώνιο!
Εκπαιδευτικές επισκέψεις - Οκτώβριος 2015
Η Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΟΝ «ΙΕΡΟ ΒΡΑΧΟ» ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
Την Τετάρτη, 7 Οκτωβρίου οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου επισκέφθηκαν την Ακρόπολη των Αθηνών και ξεναγήθηκαν στους τρεις αρχαίους ναούς, τον Παρθενώνα, το Ερέχθειο και το ναό της Απτέρου Νίκης. Η Ακρόπολη των Αθηνών, ο επονομαζόμενος "ιερός βράχος" ήταν αφιερωμένος στη θεά Αθηνά και είναι ο πιο σημαντικός αρχαιολογικός χώρος στην Ελλάδα.
Οι μαθητές περνώντας από τη μικρή είσοδο κάτω από τον πύργο του ναού της Αθηνάς Νίκης αντίκρισαν τη δυτική πλευρά των Προπυλαίων, της μνημειώδους εισόδου στο ιερό κατά την κλασική εποχή.
Στη συνέχεια ανέβηκαν στον κυρίως ιερό χώρο της Ακρόπολης, στην κορυφή του λόφου, όπου βρίσκεται ο Παρθενώνας, το κορυφαίο μνημείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, που ήταν αφιερωμένο στην Αθηνά Παρθένο και οικοδομήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος του Περικλή. Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε στη βόρεια πλευρά του λόφου όπου βρίσκεται το Ερέχθειο, που πήρε την ονομασία του από το μυθικό βασιλιά Ερεχθέα. Στη νότια πρόσταση του Ερεχθείου που είναι και η πιο γνωστή, οι μαθητές θαύμασαν τις Καρυάτιδες, που στήριζαν την οροφή, αντί για κίονες.
Ήταν μία εποικοδομητική και ενδιαφέρουσα από κάθε άποψη επίσκεψη!
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ
Tην Τετάρτη, 7 Οκτωβρίου, οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου επισκέφθηκαν το αρχαίο Θέατρο του Διονύσου, ένα από τα σημαντικότερα μνημεία του τόπου μας. Οι μαθητές μας, συμμετέχοντας στην εκπαιδευτική δράση: “Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων-Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα”, ξεναγήθηκαν στον ευρύτερο αρχαιολογικό χώρο. Στη συνέχεια, ο κ. Κωνσταντίνος Μπολέτης, αρχιτέκτονας-αναστηλωτής και κύριος υπεύθυνος της αναστήλωσης του θεάτρου, ενημέρωσε τους μαθητές για την πρόοδο των εργασιών, καθώς το Σχολείο μας, σε συνεργασία με το σωματείο “ΔΙΑΖΩΜΑ”, έχει υιοθετήσει το κορυφαίο αυτό μνημείο, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην αναστήλωσή του. Ήταν μια πραγματικά ξεχωριστή περιήγηση που μας έφερε πιο κοντά στην αρχαία κληρονομιά μας.